Kim Larsen
Direktør for Dansk Fitness i Fredericia og Orange Fitness

Kim Larsen, direktør for Dansk Fitness i Fredericia, fortæller at Messeskolen har givet ham ny motivation. Kim deltog også på Messeskolens kursus, og han havde følgende kommentarer til forløbet:
”Mine krav til strukturen var høje – jeg ville ikke spilde min tid. Jeg synes helt klart, at forløbet var veltilrettelagt, og at der var en god disposition. Det er tydeligt, at Messeskolen bygger på en god faglighed

Som direktør og daglig leder af Dansk Fitness i Fredericia, samt Orange Fitness kæden, er Kim Larsen en rutineret messegænger, men trods 20 års blandede erfaringer med messer valgte han alligevel at give Messeskolen en chance. Det har han ikke fortrudt

Hvorfor valgte du at deltage i kurset?

Jeg har gennem de seneste 20 år deltaget i noget, der ligner 15 messer, så jeg havde en ret god idé om, hvad der virker – og ikke mindst om, hvad der ikke virker. Faktisk har jeg længe haft det sådan, at det at deltage på en messe mest har været forbundet med at have en masse udgifter og bøvl uden at høste nogen stor effekt i den anden ende. Alligevel valgte jeg at give det en chance i håb om, at der måske var noget mere grundlæggende at komme efter udover tips og tricks. Og det var der heldigvis.

Hvad har du fået ud af det? 

Jeg har fået en fornyet lyst til at prioritere messer som en markedsførings- og salgskanal. Jeg har simpelthen fået ny motivation, og så har jeg gennem mødet med de andre kursister fået en masse spændende input

Hvad er det ved kurset, der virker?

Jeg er systematiker, så mine krav til strukturen var høje – jeg ville ikke spilde min tid. Jeg synes helt klart, at forløbet var veltilrettelagt, og at der var en god disposition. Det er tydeligt, at Messeskolen bygger på en god faglighed. Folkene bag har arbejdet seriøst med det her længe, og når folk ved, hvad de taler om, er eksterne input jo altid interessante og brugbare.
Samtidig har det været rigtig givtigt at have en dialog med andre mennesker, som jeg ikke kendte i forvejen. Kim på messekursusJeg skal blankt erkende, at ordet gruppearbejde ikke plejer at være noget for mig, men det viste sig faktisk at give en masse. Fem personer tænker bedre end én, og der var masser af energi og kreativitet. Helt konkret ideudviklede vi på vegne af nogle af de yngste virksomheder, og det var fedt at se alle de initiativer, der kom på bordet.

Hvad vil du fremhæve, hvis du skulle anbefale Messeskolen.dk til andre?

Det er en god måde at få et komplet overblik over, hvad der er værd at tage bestik af. Det er en god tjekliste til at få fyldt et par hovsa-huller

Mvh.
Kim Larsen

Hanne Nygaard
Indehaver af Lucia Blomster

På en messe er det en fordel at kunne se en stand både med udstillerens og med kundens øjne. Blomsterhandler Hanne Gade Nygaard har god erfaring med messer fra kundesiden, men med Messeskolens kursus i bagagen er hun nu klar til at have sin egen stand.

Hvorfor valgte du at deltage på kurset?
Jeg er kommet en del på messer som kunde, og da jeg hørte om Messeskolen, var min første tanke, om det overhovedet var noget for mig. Jeg har aldrig selv været udstiller på en messe, men da jeg faktisk skal til en stor messe om nogle måneder, ville jeg gerne give det en chance – måske kunne jeg få nogle brugbare input.

Hvad har du fået ud af det? 
Jeg har først og fremmest fået øjnene op for, at messer måske godt kan være en god idé for mig. Indtil nu har jeg mest set det som noget, der har været sjovt at gå til som kunde, men ikke noget, jeg har tid til i min forretning. Dér har jeg mest fokus på den daglige drift.
Helt konkret har jeg fået en bunke gode redskaber til at bygge en stand op, for det er jo ikke så enkelt, som det kan se ud. Der er en masse detaljer, man skal tage højde for – blandt andet skal man huske at se standen fra kundens perspektiv og sikre, at det er de rigtige ting, der falder de besøgende i øjnene.
Desuden har det været inspirerende at møde de andre kursister og få deres syn på tingene. Mange af de udfordringer, de står overfor, har jeg jo også, og det har været godt at have nogle andre at sparre med.

Hvad er det ved kurset, der virker?
Jeg vil helt sikkert gribe tingene an på en anden måde, end hvis jeg ikke havde været på det kursus. Før kurset tænkte jeg, at det at lave en messestand ikke var så svært – jeg har jo blomster med, og så skal det nok gå af sig selv. Der er jeg blevet klogere gennem undervisernes oplæg og de ting, vi har arbejdet med i grupper. Vi skulle blandt andet opbygge en konkret stand, og det var virkelig inspirerende at prøve i praksis. Eksempelvis gik vi i dybden med, hvordan bagvæggen skulle se ud, og det gav mig en masse inspiration til min egen kommende stand.

Hvad vil du fremhæve, hvis du skulle anbefale Messeskolen til andre?
At du bliver klædt på til at lave en bedre stand. Og at det fungerer rigtig godt, at der både er oplæg fra underviserne og gruppearbejde med de øvrige deltagere.

Mvh.
Hanne NygaardLucia BlomsterHanne på Messekursus

Claus Berg
Indehaver Danish Business & Management Solutions

Jeg har deltaget i Messeskolen v. Torben Nielsens kursus “MESSER DER SÆLGER”, som virkelig gav et godt billede af både go og nogo’s i forbindelse med deltagelse på messer og opbygning af messestanden, så  man får et indbydende og overskuelig vindue for ens forretning.

Torben er en dygtig underviser og har en god detaljegrad og argumentation for hvorledes man skaber sig et positivt billede og udbytte af deltagelse på messer.

Jeg kan kun anbefale at deltage på kurset, hvis man virkelig  ønsker at få mere ud af sin messestand, end blot “være på messe” og dele foldere og karameller ud.

Claus Berg
SkærbækClaus Berg på messekursus